Sper ca anul 2021 ne va permite sa experimentam impreuna noile reguli de cursa pentru veliere publicate de World Sailing.

Probabil ca stiti ca aceste reguli sunt modificate/imbunatatite la 4 ani, pana acum acest lucru intamplandu-se la terminarea unui ciclu olimpic. Si pentru ca Jocurile Olimpice ar fi trebuit sa se desfasoare in 2020, la Tokio, iata ca avem un nou regulament.

Intentia mea este sa tratez, nu in foarte mare detaliu, modificarile importante care apar in aceste noi reguli, pentru a ne face viata mai usoara pe apa si, de ce nu, in camera de audieri a protestelor 🙂

In acest prim articol pe tema imbunatatirilor aduse RRS o sa ma refer la modificarile aduse pavilioanelor de semnalizare folosite de oficialii de cursa. Așadar, apar 3 pavilioane noi:

Pavilionul portocaliu este introdus in mod formal in reguli alaturi de prietenul lui, pavilionul albastru. Chiar daca aceste doua pavilioane au fost folosite si pana acum, din 2021 cele doua devin „oficiale”. Astfel, dispare posibilitatea de a folosi cele doua pavilioane intr-un mod inconsistent de catre comitetul de cursa.

Evident, pavilionul portocaliu marcheaza un capat al liniei de start, in timp ce pavilionul albastru – un capat al linie de sosire.

Avem un nou pavilion, pentru siguranta. Impreuna cu acest pavilion apare si o regula noua, regula 37.

Rule 37: SEARCH AND RESCUE INSTRUCTIONS
When the race committee displays flag V with one sound, all boats and official and support vessels shall, if possible, monitor the race committee communication channel for search and rescue instructions.

Cu alte cuvinte, cand pavilionul V este arborat impreuna cu un sunet lung, el semnalizeaza tuturor, fie ei concurenti, oficiali, ambarcatiuni suport, sa monitorizeze canalul de comunicatii radio al comitetului de cursa pentru instructiuni cu privire la o actiune de cautare si salvare.

In articolul urmator o sa abordez schimbarile survenite in definitiile startului si sosirii, da, aici avem un game changer important :).

Stay tuned!