fbpx

Asa cum am promis in articolul precedent, acest post este dedicat unei schimbari majore in definitia startului si a sosirii. Sa incepem prin a citi cu atentie cele doua definitii:

Startul

A boat starts when, her hull having been entirely on the pre-start side of the starting line at or after her starting signal, and having complied with rule 30.1 if it applies, any part of her hull, crew or equipment crosses the starting line from the pre-start side to the course side in the direction of the first mark.

Sosirea

A boat finishes when, after starting, any part of her hull, or crew or
equipment in normal position, crosses the finishing line from the course side…….

In definitiile de mai sus, am marcat cu rosu cuvintele adauga in text fata de varianata anterioara si am taiat, tot cu rosu cuvintele excluse.

Ce trebuie remarcat este faptul ca sintagma „crew and equipment” a disparut din definitia celor doua momente importante ale unei curse, referinta ramanand „hull” adica coca barcii. Astfel, velele, bompresul, carma si nu in ultimul rand echipajul nu mai conteaza cand vorbim de trecerea liniei de start sau sosire.

In cele doua imagini de mai jos, in 2020 barca ar fi trecut linia de start, in 2021 ea este inca in zona de pre-start.

Hai sa vedem si o situatie de la sosire:

In imaginea alaturata, de la un match race, se vede spinakerul si bompresul mult trecute de linie, dar, conform noilor reguli, barca nu a sosit inca.

Puteti vedea filmul sursa al imaginilor aici.

Ca si comentariu personal, modificarea celor doua definitii, simplifica in oarecare masura regulile.

Modificarea de la start nu cred ca o sa schimbe cu ceva comportamentul concurentilor, in schimb o sa faca viata ofiterului de cursa un pic mai complicata, decizia de barca peste linie nu mai poate fi luata prin simpla observare a obturarii liniei de start.

Pe de alta parte, la finish, nu vom mai vedea acele situatii in care barcile incetinesc dupa ce spinakerul taie linia, o sa fie absolut necesar ca viteza barcii sa fie sustinuta mai mult timp, mai ales in competitiile in care timpul de finish conteaza in clasamentul final.

In articolul urmator vom arunca o privire la modificarile regulilor fundamentale, statutarea mai clara a persoanelor suport in contextul unei regate, siguranta si sportivitate.

Dar pana atunci va doresc sa ne vedem cat mai repede pe apa!

Cosmin


2 Comments

Dragomir Lucian · februarie 17, 2021 at 10:29 am

Mi se par greșite amândouă modificările.
1. Startul este imposibil de verificat corect de arbitrii. O barca mică în ” umbra unei bărci mari ” este imposibil de văzut dacă a trecut parțial sau total linia de start înainte de semnalul de plecare.
2. Sosirea la atletism se da la trecerea unei părți a corpului talentului peste linia de sosire. De ce sa se schimbe în yachting. În plus aceeași situație a unei bărci mici sub o barca mai mare care trece cu proba peste linia de sosire după barca mare dar fiind mai scurtă trece cu pupa prima peste linie. De pe nava strateg nu se poate vedea si în anumite situații nici de către arbitrii la baliza de sub vant. Este cazul sosirii grupate care devine de validat de arbitrii.

    cosmin · februarie 17, 2021 at 4:08 pm

    Asa cum am spus si eu in articol, la start o sa fie mult mai greu pentru ofiterul de cursa de la linie. La finish este un pic ai simplu datorita, in primul rand a faptului ca linia este mai scurta, dar si pentru ca probabilitatea unui finish grupat este mai mica comparand cu momentul startului. Una peste alta, ai mare dreptate, presiunea pe ofiterii de cursa o sa fie mai mare.
    Pe de alta parte, este important pentru toti sa fim constienti de aceste modificari, jocul acesta se va juca cu aceste reguli incapand cu 2021.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.